Αμεση βελτίωση στην κοινωνική συμπεριφορά των παιδιών είχε η αφαίρεση των κινητών τηλεφώνων, τάμπλετ και υπολογιστών για μόλις λίγες ημέρες.
Τα παραπάνω περιγράφει αναλυτικά έρευνα υπό την ηγεσία της καθηγήτριας Πατρίσια Γκρίνφιλντ του Πανεπιστήμιου της Καλιφόρνια, η οποία πρόκειται να δημοσιευτεί τον προσεχή Οκτώβριο στον επιστημονικό τύπο.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η αφαίρεση των ηλεκτρονικών συσκευών για μόλις πέντε ημέρες από μία ομάδα παιδιών έντεκα και δώδεκα χρονών τους έδωσε τη δυνατότητα να αντιλαμβάνονται καλύτερα τα συναισθήματα των γύρω τους.
Η Πατρίσια Γκρίνφιλντ, μιλώντας στον διεθνή τύπο, τόνισε ότι πολλοί άνθρωποι διαφημίζουν τα θετικά των ηλεκτρονικών μέσων στην εκπαίδευση αλλά κανείς δεν μιλά για το κόστος. Η μειωμένη ευαισθησία σε συναισθηματικά ερεθίσματα και η αδυναμία κατανόησης των συναισθημάτων των άλλων είναι μόλις μερικά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά της ψηφιακής γενιάς, είπε η ερευνήτρια.
Οι ψυχολόγοι μελέτησαν δύο ομάδες εντεκάχρονων και δωδεκάχρονων παιδιών από το ίδιο σχολείο.
Πενήντα ένα από αυτά έμειναν μαζί για πέντε ημέρες στη φύση και σε δραστηριότητες σε εργαστήρια χωρίς να έχουν πρόσβαση σε ψηφιακές συσκευές, ούτε και τηλεόραση, ενώ 54 άλλα παιδιά αποτελέσαν πηγή παρατήρησης στο «φυσικό» τους ψηφιακό περιβάλλον.
Στην αρχή του πειράματος, όλα τα παιδιά παρατήρησαν 48 εικόνες με πρόσωπα που εξέφραζαν κάποιο συναίσθημα, όπως χαρά, λύπη, νεύρα ή φόβο και τους ζητήθηκε να επιλέξουν το συναίσθημα. Τα λάθη που έκαναν στην κατανόηση των συναισθημάτων κοιτώντας απλά τα πρόσωπα, χωρίς βίντεο και χωρίς ήχο, ήταν πολλά.
Μετά το πέρας του πειράματος, τα παιδιά που έζησαν για πέντε ημέρες στην αναλογική» κατασκήνωση έδειξαν σαφώς βελτιωμένη ικανότητα στην αναγνώριση των συναισθημάτων σε αντίθεση με τα παιδιά που έζησαν μαζί με τις ηλεκτρονικές τους συσκευές.
Η έρευνα κατέληξε στο ότι για ένα παιδί είναι δύσκολο να μπορέσει να αναγνωρίσει πραγματικά συναισθήματα απλά μέσω μίας οθόνης όπως θα το έκανε μέσω της πραγματικής ανθρώπινης επαφής.
Παράλληλα, η μελέτη κατέληξε στο ότι ακόμα και οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν τους υπολογιστές και τα κοινωνικά δίκτυα για κοινωνική αλληλεπίδραση, τελικά ελάχιστα εξελίσσουν τα πραγματικές κοινωνικές τους δεξιότητες.
Διαβάστε όλη την έρευνα εδώ