Τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη της τεχνολογίας έχει δώσει στα χέρια των εκπαιδευτικών αλλά και των γονιών των παιδιών με αυτισμό, εργαλεία που μέχρι πριν μερικά χρόνια ούτε μπορούσαμε να τα φανταστούμε!
Εφαρμογές και παιχνίδια ειδικά σχεδιασμένα για να βοηθήσουν τα παιδιά με αυτισμό να εξελίξουν τις δεξιότητες επικοινωνίας, ενώ η εικονική πραγματικότητα βρίσκεται σύμμαχός τους για να μπορέσει να τους διδάξει πώς να αντιμετωπίσουν διαφορετικές κοινωνικές καταστάσεις.
Πολλά από αυτά τα εργαλεία ιδιαίτερα στην αρχή ξεκίνησαν να δημιουργούνται από μικρούς ανεξάρτητους προγραμματιστές. Όμως με τον ολοένα και αυξανόμενο ρυθμό του αυτισμού σε παιδιά, οι μεγάλες εταιρείες έχουν αρχίσει επίσης την ανάπτυξη εφαρμογών με επίκεντρο αυτή την νευροαναπτυξιακή διαταραχή.
Το τελευταίο μεγάλο βήμα σε αυτές τις εφαρμογές έρχεται από την Samsung, η οποία δημιούργησε ένα εργαλείο για τον αυτισμό σε Android app το οποίο ισχυρίζεται ότι μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν πώς να διατηρούν την καλύτερη δυνατή επαφή με τα μάτια, κάτι που πολλοί άνθρωποι με αυτισμό έχουν δυσκολία να το κάνουν.
Η εφαρμογή έρχεται λίγες εβδομάδες μετά το Google και την ομάδα Autism Speaks οι οποίοι ανακοίνωσαν ένα σχέδιο που αποσκοπεί στο να αναπτύξει τη μεγαλύτερη βάση δεδομένων στον κόσμο, των σταδιακών γενετικών πληροφοριών όλου του φάσματος του αυτισμού μέσω τόσο των ατόμων με αυτισμό όσο και των οικογενειών τους.
Τα δεδομένα θα αποθηκεύονται σε πλατφόρμα της Google η οποία θα είναι προσιτή στους επιστήμονες και η χρήση της τους θα βοηθά στην έρευνά τους.
Εν τω μεταξύ, η Microsoft έχει προσφέρει κάλυψη για την εφαρμοσμένη ανάλυση της συμπεριφοράς στα παιδιά των εργαζομένων της από το 2001.
Οι διαταραχές του φάσματος του αυτισμού παραμένουν ελάχιστα κατανοητές και παρά τον αυξανόμενο αριθμό των διαγνώσεων και των πολλών θεραπειών, οι υπηρεσίες εξακολουθούν πολύ ακριβές σε σημείο απαγορευτικό τόσο για τις οικογένειες όσο και για τα σχολεία.
Το «Κοίτα με», – Look at me- το οποίο είναι διαθέσιμο στο Google Play, αναπτύχθηκε από τους γιατρούς και καθηγητές του Εθνικού Πανεπιστήμιακού Νοσοκομείου της Σεούλ Bundag και το τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστήμιου Yonsei.
Η εφαρμογή χρησιμοποιεί φωτογραφίες, τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου, καθώς και μια σειρά από παιχνίδια για να βοηθήσουν τα παιδιά να διαβάσουν τα συναισθήματα και να επικοινωνούν με άλλους ανθρώπους. Η ομάδα πίσω από την εφαρμογή πραγματοποίησε μία κλινική δοκιμή με 20 παιδιά για οκτώ εβδομάδες, και όπως υποστηρίζει το 60% των παιδιών που εξετάστηκαν έδειξαν βελτίωση στην διαδικασίας οπτικής επαφής.
Δείτε το βίντεο