Thalpos-Mental Health

Project LEAP, ψυχαγωγία και εκπαίδευση τυφλών παιδιών μέσα από ηλεκτρονικά παιχνίδια

  • Δημοσιεύτηκε στις:
    03/08/2015
Project LEAP, ψυχαγωγία και εκπαίδευση τυφλών παιδιών μέσα από ηλεκτρονικά παιχνίδια

Η SciFY, ένας Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός που αναπτύσσει κορυφαία τεχνολογία πληροφορικής για να λύσει πραγματικά προβλήματα της ζωής και τη διαθέτει δωρεάν σε όλους, ολοκλήρωσε και διαθέτει ττο πρώτο από μια σειρά ηλεκτρονικών παιχνιδιών που θα είναι προσβάσιμα από τυφλά παιδιά!

Το project LEAP (LISTEN-LEARN-PLAY) είναι το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας σειράς ψυχαγωγικών και σοβαρών, εκπαιδευτικών παιχνιδιών για τυφλά παιδιά (αλλά όχι μόνο γι' αυτά). Kαι τα τρία παιχνίδια που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του LEAP θα είναι εφαρμογές για επιτραπέζιους υπολογιστές ή και φορητές συσκευές και το κοινό χαρακτηριστικό τους θα είναι η ηχητική επικοινωνία ανθρώπου-μηχανής (ακουστική διεπαφή χρήστη - auditive interface).
Πιο συγκεκριμένα στο LEAP εντάσσονται τα εξής τρία παιχνίδια:

  • τρίλιζα
  • τένις
  • εκπαιδευτικό παιχνίδι

Καθένα από τα παιχνίδια αξιοποιώντας διαφορετικές μεθόδους όπως η ηχητική απεικόνιση, η ακουστική ανάδραση και η αντικατάσταση της οπτικής αναπαράστασης με ακουστική αναπαράσταση θα επιτυγχάνει την ενίσχυση των ικανοτήτων τους και της επικοινωνίας με το ευρύτερο περιβάλλον και πάνω απ’ όλα θα προσφέρει στους παίκτες απολαυστικές στιγμές διασκέδασης.
Το LEAP απευθύνεται:

  • σε τυφλά παιδιά, αλλά μπορεί ευχάριστα να χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε (χρήστες μεγαλύτερης ηλικίας ή και από βλέποντες),
  • στους οικείους ή σε όποιους “φροντίζουν” τα τυφλά παιδιά,
  • σε σχολεία ειδικής αγωγής ή θεσμικούς φορείς και οργανισμούς που ασχολούνται με την τυφλότητα,
  • σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε σχετικούς τομείς (υποστηρικτικές τεχνολογίες, ειδική αγωγή, ηλεκτρονικά παιχνίδια, φορητές συσκευές),
  • αλλά και σε όλους όσους θα έβρισκαν ενδιαφέρουσα τη χρήση του.

Σημειώνεται ότι τo Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου επωμίζεται το μεγαλύτερο μέρος της ουσιαστικής δουλειάς για την ανάλυση προδιαγραφών και τις δοκιμές, το σχεδιασμό του ηχητικού περιβάλλοντος καθώς και το σχεδιασμό και υλοποίηση των ακουστικών διεπαφών.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το project θα βρείτε στην ιστοσελίδα του SciFY, όπου μπορείτε και να κατεβάσετε την εφαρμογή!

* Το έργο χρηματοδοτείται από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία στο πλαίσιο του Προγράμματος «Είμαστε όλοι Πολίτες», το οποίο είναι μέρος του συνολικού Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα, γνωστού ως EEA Grants. Διαχειριστής Επιχορήγησης του Προγράμματος είναι το Ίδρυμα Μποδοσάκη. Στόχος του Προγράμματος είναι η ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών στη χώρα μας και η ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δημοκρατίας και της βιώσιμης ανάπτυξης.