Thalpos-Mental Health

Οι ένοικοι του «Θάλπος Αττικής», άφησαν τα «Αποτυπώματα» τους στο Μουσείο Βορρέ

  • Δημοσιεύτηκε στις:
    21/01/2019

Από την Κοινωνική Λειτουργό του «Θάλπος Αττικής», Μαρίνα Νικολάου

 

Την Πέμπτη 17/01/2019 η Μονάδα μας «Θάλπος Αττικής», συμμετείχε με σχολεία πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικά σχολεία και κοινωνικούς φορείς, στο διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Σ.Κ.Ε.Π. (Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους) με τον τίτλο «Αποτυπώματα» . 

Το διαδραστικό πρόγραμμα, το οποίο διεξάγεται από το 2009, περιλαμβάνει εικαστικά εργαστήρια, αθλητικό εργαστήρι με συμμετοχή στο άθλημα του Bocce κ.α.

Πρόκειται για μια δραστηριότητα, η οποία έχει ως στόχο την ενημέρωση και τη διάδραση μαθητών σχολείων με την αναπηρία, μέσω εικαστικών παιχνιδιών και ζωγραφικής . 

Οι ένοικοι της Μονάδας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν, να παίξουν και να συνεργαστούν με τους μαθητές, στο πλαίσιο μιας εικαστικής δραστηριότητας. Οι μαθητές μέσω αυτής της δράσης, κατάφεραν να γνωρίσουν άτομα με ειδικές ικανότητες, να αντιληφθούν και να αποδεχτούν τη διαφορετικότητα, καθώς επίσης και να τη σέβονται. Οι ένοικοι του «Θάλπος Αττικής» φάνηκε να απόλαυσαν αυτή τη συνεργασία, αισθάνθηκαν δημιουργικοί και ανέπτυξαν νέους δεσμούς φιλίας και επικοινωνίας.

Σε έναν κόσμο όπου υπάρχει πληθώρα τρόπων για να επικοινωνήσουν οι άνθρωποι μεταξύ τους και να εκφράσουν τον εαυτό τους, η θεραπεία μέσω τέχνης είναι ένα ακόμη μέσο. Μια από τις σημαντικότερες διαφορές μεταξύ της θεραπείας τέχνης και άλλες μορφές επικοινωνίας, είναι ότι οι περισσότερες άλλες μορφές επικοινωνίας, χρειάζονται τη χρήση των λέξεων ή της γλώσσας, ως μέσου διαντίδρασης. 

Μέσα από την ζωγραφική το άτομο έχει τη δυνατότητα να εκφραστεί και μπορεί η διαδικασία να είναι από μόνη της μια μορφή επιβράβευσης, γιατί ο στόχος δεν είναι να δημιουργήσουν ένα αριστούργημα τέχνης, αλλά να βιώσουν αυτή την ευχάριστη εμπειρία και να την θεωρήσουν μέσω εκτόνωσης και έκφρασης συναισθημάτων.

Συχνά, τα άτομα με αυτισμό για παράδειγμα, αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη λεκτική επικοινωνία και στην έκφρασή τους. Τέτοιες δράσεις, φαίνεται να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη της επίγνωσης και της επαφής με τον εαυτό τους, οδηγώντας σε μια πιο εξωστρεφή κοινωνική συμπεριφορά.