Thalpos-Mental Health

Ήρθε το καλοκαίρι, ας φροντίσουμε τη διάθεσή μας!

  • Δημοσιεύτηκε στις:
    03/06/2016
Ήρθε το καλοκαίρι, ας φροντίσουμε τη διάθεσή μας!

Έχουν περάσει μήνες από την Πρωτοχρονιά όπου όλοι βάλαμε καινούριους αισιόδοξους στόχους για το Νέο Έτος. Βέβαια, μέχρι που πέρασε και το Πάσχα δεν μας είχαν περάσει ούτε στιγμή από το μυαλό. Οι περισσότεροι από εμάς παρασυρόμαστε από τον απαιτητικό φόρτο εργασίας και το άγχος της καθημερινότητας, με αποτέλεσμα στα μέσα της χρονιάς να χρειαζόμαστε ένα restart. Ευτυχώς, το καλοκαίρι που μόλις ήρθε είναι ό,τι χρειαζόμαστε.

Είναι η τέλεια ευκαιρία να κάνουμε τις αλλαγές εκείνες που θα μας χαρίσουν μια πιο υγιή και χαρούμενη ζωή, μια ζωή που όλοι επιθυμούμε. Μιλήσαμε με τους κατάλληλους για να μας δώσουν τις καλύτερες συμβουλές για το πώς να εκμεταλλευτούμε το καλοκαίρι και να ενισχύσουμε την ενέργεια και διάθεσή μας. Παρακάτω θα δείτε τι μπορείτε να κάνετε τους καλοκαιρινούς μήνες για να μεγιστοποιήσετε την ενέργειά σας με ένα υγιή και θετικό τρόπο.

Βγείτε έξω

Ο ήλιος και το καθαρό αεράκι είναι ό,τι καλύτερο. Αφήστε στην άκρη την χειμωνιάτικη διάθεση και περάστε χρόνο έξω. Φύγετε από το τεχνητό φως των εσωτερικών χώρων. Η λιακάδα θα σας ανανεώσει, δίνοντάς σας μια αίσθηση ευτυχίας. (Το αντηλιακό σας μην ξεχάσετε!). «Η ασφαλής έκθεση στον ήλιο είναι ο πιο εύκολος και αποτελεσματικός τρόπος να φτιάξετε τη διάθεσή σας. Το δέρμα σας συνθέτει βιταμίνη D η οπόια ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα και συνολικά την υγεία και ευεξία σας,» υποστηρίζει ο διατροφολόγος και εκπαιδευτής υγείας Brandon Mentore.

Φροντίστε τη διατροφή σας

Το καλοκαίρι είναι η τέλεια περίοδος να φροντίσετε τη διατροφή σας. Όχι μόνο θα φαίνεστε υπέροχοι και υπέροχες μέσα στο μαγιό σας, αλλά ταυτόχρονα θα δώσετε την ευκαιρία στο σώμα σας να αποτοξινωθεί και να απαλλαγεί από τις «βαριές» τροφές του χειμώνα, με αποτέλεσμα να τονώνεται η ενέργειά σας και να αισθάνεστε καλά με την υγεία και το σώμα σας όλο το καλοκαίρι. Προσπαθήστε να εντάξετε στο διαιτολόγιό σας καλοκαιρινές τροφές όπως φράουλες, αβοκάντο, κολοκυθάκια και πεπόνια. Ο Mike Clancy, διατροφολόγος και προσωπικός γυμναστής με δραστηριότητα στη Νέα Υόρκη λέει, «Τα φρούτα και το καλοκαίρι πάνε μαζί. Τα φρούτα και λαχανικά περιέχουν τόσες πολλές βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά που διατηρούν την ενέργειά σας για ώρες, ενώ ταυτόχρονα οι φυτικές ίνες σας βοηθούν να αισθάνεστε το στομάχι σας πλήρες και το πεπτικό σας σύστημα υγιές. Επίσης, αυτές τις τροφές αποτελούν την τέλεια ευκαιρία για ενυδάτωση.» Το νερό μας παρέχει μια καλή φυσική κατάσταση, ενώ απομακρύνει πονοκεφάλους, ημικρανίες και τυχόν ατονίες.

Συναντήστε ξανά φίλους και οικογένεια

«Σε όλους μας συμβαίνει κατά τη διάρκεια του έτους να απομακρυνθούμε από αγαπημένους φίλους και οικογένεια. Η μοναξιά όμως επηρεάζει αρνητικά τη διάθεσή μας. Γι’ αυτό βρείτε χρόνο για τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Συναντηθείτε για μια βόλτα ή για φαγητό,» λέει η ειδικός ψυχικής υγείας Rhonda Richards Smith. Οι καλοκαιρινές διακοπές και τα σαββατοκύριακα είναι η τέλεια αφορμή για επανασυνδέσεις. Βρείτε δραστηριότητες που μπορείτε να συμμετάσχετε όλοι μαζί ώστε να ανακαλέσετε όμορφες αναμνήσεις από το παρελθόν.

«Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για καλή ψυχική υγεία είναι οι κοινωνικές συναναστροφές. Οι ομαδικές δραστηριότητες επιτρέπουν στα άτομα να έρχονται πιο κοντά και να αναπτύσσουν ουσιαστικές και εγκάρδιες σχέσεις. Είναι μια πολύ καλή αφορμή να διασκεδάσετε, απαλλάσοντας τον εαυτό σας από το στρες και τα καθημερινά προβλήματα που μπορεί να σας πνίγουν κατά καιρούς,» λέει η Clancy.

Μην αμελείτε τον ύπνο σας

Η έλλειψη ύπνου δεν επηρεάζει μόνο την υγεία σας, μπορεί και να σας αποσυντονίσει. Η ειδικός υγείας Jenn Zerling τονίζει τη σημασία του καλού βραδινού ύπνου κατά τους θερινούς μήνες: «Οι μέρες είναι μεγαλύτερες το καλοκαίρι με αποτέλεσμα να μεταθέτουμε την ώρα του ύπνου όλο και πιο αργά. Δυστυχώς όμως οι εργάσιμες μέρες ξεκινούν την ίδια ώρα κάθε πρωί χειμώνα καλοκαίρι που σημαίνει ότι κοιμόμαστε λιγότερο επηρεάζοντας έτσι τη διάθεσή της επόμενης μέρας.»

Να κοιμόσαστε τουλάχιστον 7 ώρες κάθε μέρα, αλλά μην το παρακάνετε κιόλας. Εάν κοιμόσαστε παραπάνω απ’ όσο χρειάζεται ο οργανισμός σας, πολύ πιθανόν να αισθάνεστε κουρασμένοι και γκρινιάρηδες. Βρείτε την τέλεια ισορροπία και θα εξασφαλίσετε την ενέργεια που απαιτεί η καθημερινότητά σας.

Καταπιαστείτε με κάτι καινούριο

Κάνοντας μια νέα δραστηριότητα ή καταπιάνοντας με ένα παλιό χόμπι θα τονώσει τον εγκέφαλό σας και θα ενισχύσει τη διάθεση σας μέσω του ενθουσιασμού που προκαλεί μια νέα πρόκληση. Θα γνωρίσετε νέα άτομα και θα αποκτήσετε ένα επιπλέον διασκεδαστικό αυτή τη φορά στόχο. «Για παράδειγμα μπορείτε να αρχίσετε ιστιοπολοία, surfing, τένις, μαθήματα χορού, ζωγραφικής ή ηθοποιίας. Σπάστε τη μονοτονία της καθημερινότητας,» λέει η Zerling.

Το καλοκαίρι είναι η καλύτερη εποχή να καταπιαστείτε με ένα νέο άθλημα. Το μπάσκετ, το τένις και το ποδόσφαιρο μας επιτρέπουν ν’ απαλλαγούμε από τη σωματική ένταση και να απολαύσουμε το παιχνίδι. Βρείτε ένα σπορ που λατρεύετε ή είστε καλοί σε αυτό και προσπαθείστε να παίζετε τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα. Θα σας κρατήσει δραστήριους και δραστήριες και πολύ πιθανόν να το συνεχίσετε και μετά το καλοκαίρι.

Από την Claire Ballor