Thalpos-Mental Health

Γυμναστική και Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή Υπερκινητικότητας

  • Δημοσιεύτηκε στις:
    05/07/2016
Γυμναστική και Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή Υπερκινητικότητας

Η γυμναστική, ακόμα και μικρής διάρκειας κάθε μέρα, μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην ανακούφιση συμπτωμάτων Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) στους ενήλικες, σύμφωνα με μια νέα έρευνα που διεξήχθη στο University of Georgia.

Η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Medicine and Science in Sports and Exercise αποδεικνύει πως η συστηματική άσκηση έχει οφέλη στην ψυχολογία των ενηλίκων με έντονα συμπτώματα ΔΕΠ-Υ. Περίπου το έξι τοις εκατό των Αμερικανών ενηλίκων αναφέρουν συμπτώματα που συνάδουν με την ΔΕΠ-Υ η οποία προκαλεί άγχος, κατάθλιψη, έλλειψη ενέργειας και κινήτρου, χαμηλή απόδοση στην εργασία ή το σχολείο και επιπλέον αυξημένα τροχαία ατυχήματα.

«Η σημασία της άσκησης που αφορά την επίδραση που ασκεί στη μείωση τους στρες και την ενίσχυση της διάθεσης του ατόμου είναι ήδη γνωστή, αλλά επιπλέον έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει όσους υποφέρουν από την διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή Υπερκινητικότητας,» λέει ο υπεύθυνος της έρευνας Patrick O'Connor, καθηγητής στο τμήμα κινησιολογίας του UGA College of Education. «Και ενώ τα συνταγογραφούμενα φάρμακα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την θεραπεία των παραπάνω συμπτωμάτων, υπάρχει αυξημένος κίνδυνος κατάχρησης ή εξάρτησης, καθώς και αρνητικές παρενέργειες. Ωστόσο, οι κίνδυνοι αυτοί εκλείπουν με την άσκηση.»

Η μελέτη εξέτασε 32 νέους άνδρες με έντονα συμπτώματα ΔΕΠ-Υ οι οποίοι την μια μέρα έκαναν ποδήλατο σε μέτρια ένταση για 20 λεπτά, και την άλλη μέρα απλά έκαναν πετάλι για 20 λεπτά. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να κάνουν μια εργασία που απαιτούσε πνευματική συγκέντρωση τόσο πριν όσο και μετά από την στατική ποδηλασία, και οι ερευνητές εξέτασαν την κίνηση των ποδιών, τη διάθεση, την προσοχή και το κίνητρο για να εκτελέσουν αυτό που τους ζητήθηκε.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες παρακινούνταν να κάνουν την εργασία μόνο μετά την άσκηση. Επιπλέον, όχι μόνο ένιωθαν λιγότερη σύγχυση και κούραση, είχαν ακόμη περισσότερη ενέργεια. Όλο πριέργως οι κινήσεις των ποδιών και η εκτέλεση της εργασίας δεν άλλαζαν μετά την ολοκλήρωση της άσκησης. Αντιθέτως, η άσκηση βοηθούσε τους νέους άνδρες να αισθάνονται καλύτερα για να κάνουν την εργασία.

«Αυτά τα ευρήματα συμφωνούν με προηγούμενες έρευνες οι οποίες έχουν αποδείξει πως όταν οι άνθρωποι ασκούνται συστηματικά έχουν περισσότερη ενέργεια,» είπε ο O'Connor ο οποίος είναι και συνδιευθυντής του Εργαστηρίου Ψυχολογίας του UGA. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι νεαροί άνδρες που εμφανίζουν συμπτώματα ΔΕΠ-Υ μπορούν να επωφεληθούν ψυχολογικά από τις σύντομες προπονήσεις, ομοίως με τα οφέλη που απολαμβάνουν οι τυπικοί ενήλικες που γυμνάζονται.

«Συμπεραίνουμε πως το είδος άσκησης, η διάρκεια και ή ένταση αυτής, πέρα από την βαρετή στατική ποδηλασία που δοκιμάσαμε στο αποστειρωμένο εργαστήριο, μπορεί να επιφέρει ακόμα μεγαλύτερα γνωστικά οφέλη για αυτούς που υποφέρουν από τα συμπτώματα Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητας,» αναφέρει η Kathryn Fritz διδακτορική φοιτήτρια του UGA College που συμμετείχε στην έρευνα.