Thalpos-Mental Health

Έρευνα για την αξιολόγηση της διδασκαλίας της ενσυνειδητότητας (mindfulness) & της βελτίωσης της ψυχικής υγείας και των επιδόσεων των μαθητών στην Βρετανία

  • Δημοσιεύτηκε στις:
    16/07/2015
Έρευνα για την αξιολόγηση της διδασκαλίας της ενσυνειδητότητας (mindfulness) & της βελτίωσης της ψυχικής υγείας και των επιδόσεων των μαθητών στην Βρετανία

Το WellcomeTrust ανακοίνωσε ένα σημαντικό ερευνητικό έργο σχετικά με την αξία της διδασκαλίας της ενσυνειδητότητας (mindfulness) στα σχολεία για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας ή ακόμη και των επιδόσεων των μαθητών.

Η μελέτη θα περιλαμβάνει την πρώτη μεγάλης κλίμακας τυχαιοποιημένη μελέτη της ενσυνειδητότητας (mindfulness) σε βρετανικά σχολεία, με τη συμμετοχή σχεδόν 6.000 μαθητών, ηλικίας 11-14.

Η ενσυνειδητότητα (mindfulness) προωθεί την επίγνωση της παρούσας στιγμής μέσα από την επικέντρωση στις σκέψεις και τα συναισθήματα, χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως ο διαλογισμός και η γιόγκα. Η πρακτική αυτή φαίνεται ότι μπορεί να συμβάλλει στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και στην ενίσχυση της συγκέντρωσης. Στόχος των ερευνητών είναι να εξετάσουν κατά πόσον η διδασκαλία της μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση των σχολικών επιδόσεων των μαθητών.

Η ύψους 6.400.000 £ έρευνα θα πραγματοποιηθεί σε διάστημα επτά ετών από ομάδες του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, του UCL (London's global university) και του MRC-CBU (MedicalResearchCouncil-CognitionandBrainSciencesUnit).

Παιδιά από 76 σχολεία θα λάβουν μέρος στη δοκιμή, στην οποία η διδασκαλία της ενσυνειδητότητας (mindfulness) θα προσφέρεται ως μέρος της διδακτέας ύλης τους και συνολικά θα πραγματοποιηθούν πάνω από 10 μαθήματα στο διάστημα μιας σχολικής περιόδου.

Ένα άλλο κομμάτι της μελέτης θα περιλαμβάνει πειραματική έρευνα προκειμένου να καθοριστεί ο πλέον αποτελεσματικός τρόπος διδασκαλίας της ενσυνειδητότητας (mindfulness) από τους καθηγητές και αν μια τέτοια πρακτική βελτιώνει την ψυχική υγεία των εφήβων.

Η καθηγήτρια Sarah-Jayne Blakemore, κύρια ερευνήτρια του προγράμματος από το UCL (London's global university), δήλωσε: "Καθίσταται σαφές στους νευροεπιστήμονες ότι τα πρώτα εφηβικά χρόνια είναι μια κρίσιμη στιγμή για την ανάπτυξη του εγκεφάλου, ιδιαίτερα για τις περιοχές του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για τη λήψη αποφάσεων, τη ρύθμιση των συναισθημάτων και την κοινωνική κατανόηση.

Η μελέτη αναμένεται να ξεκινήσει το 2016 και θα διαρκέσει πέντε χρόνια, συν μια περίοδο παρακολούθησης δύο ετών για κάθε μαθητή.